الأحد، 26 يناير 2025

ردا على قصيدة للشاعر/ فارس ابو تريكه 🤣دي السذاجة🤣 🤣بقلم/ صفاء الخواجة 🤣

 قد تكون صورة ‏‏شخص واحد‏ و‏نص‏‏

ردا على قصيدة للشاعر/ فارس ابو تريكه
🤣دي السذاجة🤣
(اللي عايز يمشي ماشي)
يقفل الباب من وراه
ينسى إنه تاني يرجع
أو ف يوم نشتاق هواه
فاكر إحنا وراه ح نجري
وفى حياتنا مفيش سواه؟
دي السذاجة جوه منه
هيأت له وشكله تاه!
إنه محور و إحنا مرضى
محتاجين ناخد دواه
(اللي عايز يمشي ماشي)
بكره نسمع صوت بكاه
والندم ح يجيبوا لينا
لما يطول ليل أساه
ينتظر ..للفجر ييجي
او لضوء من نور سناه
راح يقضي حياته تايه
ييجي يوم وتراب تواه
🤣بقلم/ صفاء الخواجة 🤣

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....