الثلاثاء، 15 أكتوبر 2019

بتتقل ليه ... بقلم .. رمضان عبد الله أحمد



بتتقل ليه
بتتقل ليه وبتهجر
وتروح لبعيد
ليه غاوي تحزن قلب
وياك وسعيد

اقول عليك ايه
واروح منك فين
وانا الأسير لحبك
وعايش التنهيد

وحقيقه تايه وياك
لا اقادر منك اقرب
ولا عارف عنك اهرب
ويوم مادور علي نفسي
بلاقيني معاك بالتحديد

وحالنا دايما كده
مفيهوش تجديد
اي لقاء بيكون بينا
اخره علي طول تهديد

واكيد عارفاني اني بحبك
وقلبك اكيد اكدلك
فبدل مايصفالي قلبك
بيضرب علي قلبي بحديد

********
بقلمي / رمضان عبد الله أحمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....