الاثنين، 28 أكتوبر 2019

فيك ايه ياحنين ..! بقلم .. ناصر سيدهم

فيك ايه ياحنين
ديما محيرنا
القلب صادق
وسهدك مسهرنا
عملنا كل البدع

بتبعد بعيد عنا
سنين راحت
واحنا بن حيلك
حليك قريب منا
صبرين
عليك ديما
مسهرنا
سألنا ضاربين
الودع خصامك
دلع ولا دلال عشان
تحيرنا
قالوا بخت الجدع
فى دنيتنا قليل
مايعرفوش الودع
يعرف اللى خالقنا
والصبر فرغ فى
دنيتنا
ياللى جفاك الحبيب
اوعا تعمل الصبر
موالك يسقيك مرارة
الكاس و يضيع سنين
شبابك الحب بالحب
لوكان حبيبك لونة
من لونك
بقلم ..  ناصر سيدهم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....