الجمعة، 25 أكتوبر 2019

**( عيد ميلادي بعد الستين. )***الشاعر،/عادل حافظ.

***( عيد ميلادي بعد الستين. )***
عيد ميلادي الثاني.... بعد الستين
ياناس شفولي عروسة.... في سن الثلاثين
عايز اخلف خال..... لاحفادي ويكونوا مبسوطين
لو عيط يخافوا عليه... ويشيلوا في العين

علشان غالي عليهم.... من جدوا شباب الستين
ويكون سند لاخواته... في الايام الطين
ويقف مع اخواته..... ويكونوا مبسوطين
مهوا الخال والد.. ..والجد في العين
ياولادي يااحفادي... ياقرة العين
عايز ارتاح...... بعد الستين
كفاية اللي قاضيته...... من تعب السنين
خليكم معايا..... الايام الفاضلين
زي ما دلعتكم........ محتاج لحنين
ختوا عمري...... عايز باقي السنين
الشاعر،/عادل حافظ.

 في 26/10/2019

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....