الأربعاء، 22 ديسمبر 2021

عشق ... بقلم ..ديب عنبتاوي

 

بين احضاني ورمش العين
منين الصبر اجيبه منين
لما تنام باحضاني
بتغارعليك رموش العين
ولما بتسهر بجفوني
احضاني بيلوموني
اسمع يامحبوبي زين
حلوتك حلاوه رباني
ياعيني على حور العين
قولي اشوفك امتى وفين
ياشمس عمري وقمرين
لما اشوفك بتوحشني
بتجنني ابوس منين ولا منين
واغني واقول ياليل ياعين
تزعل ترضى احضاني
حبيبي ساكن نني العين
قولي الصبر اجيبه منين
حبيبي وحشني من سنتين
بقلم ديب عنبتاوي

قد تكون صورة لـ ‏‏‏‏٢‏ شخصان‏، ‏لحية‏‏ و‏نشاطات في أماكن مفتوحة‏‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....