السبت، 9 مارس 2019

بحبك يا مصر .. فيفى الجندي

بصبح عليكي يامصر
بصبح على عيونك
واجيبلك عود ياسمين
تفرحي في كونك
ابعتلك رسايل ورد
تعطري وجودك
بدوب فيكي يامصر
واتمنى اكون لونك
بحب سنابل قمحك
وارتوي بنيلك
بحب سماكي يامصر
ياضلتي وروحي
وقمرك بنوره الضيي
ينور لك قناديلك
بحبك ياست الكل
واتمنى اعيش ليكي
ترابك بلون الورد
وده احساسي بيكي
ياساكنة جوه القلب
وعاشقة لياليكي

...........
بقلم .. فيفي الجندي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

*فاتنا كتير* .................قلمي م. حمدي توفيق

  *فاتنا كتير* ................. لما أغمض عيني وأفتح ألاقي الدنيا إتشقلب حالها وكل عاداتنا الحلوة بقت .. مهجورة أعرف أنه فاتنا كتير ... لما ...