الثلاثاء، 26 مارس 2019

عتاب ..!! بقلم .. راوية حسن

ياللى البعاد خلاك
تزيد فى عنادك
مهلك علينا امال
وطولت فى بعادك
بعدك عليا كان

صعب عليا الحال
خلانى اعيش فى جدال
ليه العناد امال
ماتهدى اخلاقك
الحب مش بالعافيه
ولاخناق فى سوق
جبتلى انا الكافيه
وبقيت منك مخنوق
ايه اللى عملته فيك
عبدك انا المعتوق
ماكفايه حيره امال
انا توبت عن حبك
خليك بعيد زعلان
مايلزمنيش قربك
مادومت مش غاوى
الله يسهلك
===========
راوية حسن

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....