الأحد، 17 مارس 2019

عن عيد للراجل اكتب قصدتي ... بقلم .. فاطمه اسماعيل

عن عيد للراجل اكتب قصدتي
==================
ده يستحق الف عيد
لما كرمه ربنا من بدا الخليقه
وخلقني من ضلعه الحديد
القوه والشجاعه والحمايه
وحيه لعائلته يوم عن يوم يذيد
ده الراجل السوي غير كده ربنا يهديه
الراجل هو ابني وخالي وعمي
وحبيبي ال قاعد
في قلبي
من زمن بعيد
الايد في الايد
نكمل الطريق
يارب احميه
وجوده في وسطنا
ده اجمل عيد
يارب لنا تخليه

بقلمي / فاطمه اسماعيل

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....