السبت، 9 مارس 2019

بالود أنا سألتك ... بقلم .. محمد أبو المعاطي

محمد أبوالمعاطى

بسم الله الرحمن الرحيم
بالود أنا سألتك
كيف حالك و حالتك
من غير ما اعرفك انت مين
كفايه انك واحد من المسلمين
كفايه أحلى سنين
كفايه الحنين
لماضي مش بعيد
من عمر نوج أو يزيد
و أنا لا أختك و لا بنت خالتك
بالود أنا سألتك
و ياما اخوات ع الطريق
أحسن من أخت شقيق
هى بس القلوب
لا دم و لا بنت أمك و ابوك
هى بس القلوب
كانوا شالوا الهم و كانوا حبوك
هى بس القلوب
كانوا فضلوا جنبك ما سابوك
و ياما قلوب عمرانة بالخير
بس انت دور هى فين
و ياما قلوب عمرانة بالخير
بس انت نور ع الصفين
و ياما اخوات ع الطريق
أحسن من أخت شقيق
هو بس الإيمان
لو يرجع زى زمان
و مين بيخاف من النار
لا أخ و لا أخت و لا جار
هى بس القلوب
لو ترجع و تتوب
محمد أبو المعاطي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

غدرالبشر انواع .. الشاعر .. مجدي الكيلاني

Magdy Elkelany غدرالبشر انواع كله بقابياع والطيب في الزمان ده حقه راح وضاع العدل والانصاف بقاصنف من الاصناف عملولو اذن خروج وعلي الغدر بقاان...