السبت، 2 نوفمبر 2019

ليه ..؟ .. بقلم .. بتول العتربي

من زمان وفى نقطة تانية
عشنا فيها ع الوعود
قلت لى حبك يا غالية
حب ما يعرف حدود
وانكتب عهد ما بينا

حبنا عدى السدود
وافترقنا فى ساعة كانت
خافية عنا فى الوجود
بعدها احنا اتقابلنا
اختلفت بينا المشاعر
والمشاعل اختفت
من ع الخدود
والأمانى اتبدلت
وانتفت كل العهود
لو صحيح كلمة بحبك
حرة عن كل القيود
لو فى قلبك حب ليا
كنت تفرح لو تعود
كانت الأشواق تجيبك
وانت حامل الورود
بس وعرفنا النهاية
حبنا عمره ما يطرح
جنة فى حضن البرود
# بتول العتربى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....