الأحد، 17 نوفمبر 2019

آآآآآآآآآآه يا غزه ... بقلم . إيهاب السقا

‏‎
آآآآآآآآآآه يا غزه
ارفعى راسك
ليكى العِزه
الكل سابك
قلبى ليكى
فيه مَعَزه
فين أحبابك
فين سلطان المسلمين؟
ولّا أصبح مستكين؟
مش إنتى برضوا
قِبلَه ليه!!!!!!!!!!
ولّا إنتى بالنسباله إيه؟؟
ولّا عاوزنا نقول آمين ؟
طب هو دلوقتي يبقى فين ؟
هو عاوز اللقطه بس
هو عاوز الآه ونص
لازم الكل عليه يبص
هو قِرد من،، أب ،،،جان
ولّا أمه أساسها بان
ولّا يمكن أساسها بُرص
،،،،،إيهاب السقا،،،،،

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....