الأحد، 13 يناير 2019

اتفقنا .... بقلم .. عزام احمد

واتفقنا يكون فراقنا
حاجه أشبه بالجنان
نصحي يوم السبت بدري
ونلتقي فِ نفس المكان
نعمل اللي ماجاش في بالنا
ونسرق اليوم م الزمان
هو ده اليوم اللي فاضل
هي دي نهاية اللي كان

ايدها فضلت حاضنه ايدي
ف كل ثانيه من الساعات
هي كانت كل حاجه
وكنت انا نُص الحاجات
هي كانت شبه ساكته
وكنت انا بحكي حكايات
هي بتداري ف دموعها
وكنت انا باصرخ آهات
واتفقنا لما نمشي
ننسي كل الذكريات
هي مشيت حاضنه روحها
بس انا كان قلبي ماااات
✍️⁩...........................
#عزام_احمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....