الأربعاء، 16 يناير 2019

طمنيني.. أخبارك إيه ..؟ الشاعر .. عزام_أحمد

#طمنيني..!
أخبارك إيه ..؟
وعامله إيه ..؟
وبتاكلي إيه ..؟
وشربتي إيه ..؟

لساكي بتحبي الكاكاو والكركديه
ولسه برضه بتعشقي أكل السمك
وبتاخدي بعده النسكافيه ..؟

لساكي بتحبي السكوت وقت الغروب
وقت اما كانت طلتك تسحر قلوب
هتصدقي لو قلتلك ..
خطاويكي لسه معلمه فكل الدروب
ورضيت ببعدك والقلوب عند القلوب
مش بشتكيلك م الفراق
ولا بشتكي هم الرجوع
انا بس خدني الإشتياق
لحنين بيوجع ف الضلوع
#وطمنيني علي الغرام وعلي الكلام
لساكي بعدي بتقرأيه
ولسه برضه بتحلمي من غير منام
والصبح تصحي تفسريه
انا لسه روحي بتعشقك وبتسمعك
واهو قلبي عندك طمنيه .
لو لسه قادره تكلميه .
لو كنتي لسه بتعشقيه .
...........................
#عزام_أحمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....