الجمعة، 2 فبراير 2018

بكره احلى م النهاردة .. بقلم .. بتول عبد المعز ..

ياتري يا بكرة مخبي إيه
خايفة شئ أندم عليه
افتكر لي كلمة حلوة
يوم قلتها
ولا غنوة
كنت مني سمعتها
تسوي إيه ليك دمعتي
لما تسمع شكوتي
أفتكر إني عزيزة
مش ح تقدر
تكسر القلب اللي راعي
واللي صان
حرم الكره بشجاعة
داوي البغض بقناعة
وفي خيام الحب
كانت قسمتي
هات إيديك ويا إيديا
قوم معايا
نسعي نعوض اللي فات
اللي أصبح ذكريات
هيه فكرة مستحيلة
بس ممكن
تتحقق ساعات
صبر حبة
قوة تيجي من سكات
نبني بكرة
نكتشف في عينينا فرحة
جت مع الكره اللي مات
بتول عبد المعز

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....