الأحد، 23 مارس 2025

إبعـــــــــــــــــد ... بقلم.. مرسي الزكــى. مصر

 قد تكون صورة ‏‏شخص واحد‏ و‏ابتسام‏‏

إبعـــــــــــــــــد
احسنلك تبعد عني
يا اللي مقضيها رنات
يا ابني إنت
إن كنت فاهمني
أنا برضه كمان فهماك
متقولش عليا بغني
دا الغنا دا عرفته معاك
احسنلك تبعـد عنـي
يا اللي مقضيها رنات
دايماً بتجيلي مقشفـــر
ولا حيلتك غير حكايات
ولا باخد منك أكتر:
مالرقص وأفلامانات
احسنلك تبعد عني
يا اللي مقضيها رنات
كفاياك جرح
في إحساسي
لـو كـان عندك إحساس
دا أنا حرة
وعقلي فراسي
دا أنا ياد غير كل الناس
احسنلك تبعد عني
يا اللي مقضيها رنات
دا خلاص شلتك
من راســي
وخاصمت الأجزاخانات
ولا عدت بقول
آه يا راسي
ولا عدت ببات في آهات
أحسنلك تبعد عني
يا اللي مقضيها رنات
مرسي الزكــى. مصر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....