الجمعة، 9 أغسطس 2024

عتاب.. بقلم .. عابد الفقي

 

فيه حد كده عايز أقوله ..
ازاي تهجرني وتنساني ..
انا اللي أعطيتك ووفيتك ..
من شهد حبي وحناني ..
وداريتك من عين الناس ..
وقفلت عليك جوه عيوني ..
انا اللي اخترتك من دون الناس ..
ورويتك حب وإحساس ..
ولقيتك ليه أنته الجاني ..
وطفيت النور ..
خطيت السور ..
وجنيت علي قلبي يا أناني ..
ومسكت السكينه التالمه ..
وقتلت ف اخر المشوار ..
قلبي المحتار بين قلبي وقلبك ..
وصبحت بعاني ..
وندمت اني عرفتك ..
من ظلمك وافتراءاتك ..
وحلفت ما هعرفك تاني ..
كلمات

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....