الأربعاء، 3 نوفمبر 2021

بحبك ..... بقلم .. صالح منصور

 

صدقينى لما قلت بحبك
كنت اقصد كل خير..
كنت طاير زى طير..
كنت عايز عش
ليا في عيونك
كنت عايز غطي
ليا من جفونك
صدقينى كنت
عايز افرحك
كنت اموت
ولا اجرحك
كنت عايز بكِ
اكون امير
وانتِ تكونى فرحتى..
ضحكتى دمعتى
ونيسى فى وحدتى
بس يا خسارة حلمى
بكِ كان كتير
وانتِ عايزة عبد
مش امير
غصب عنى هجرحك
مش هقدر افرحك
اصل انا عبد
بس عبد لربنا
صالح منصور

قد تكون صورة لـ ‏‏شخص واحد‏ و‏نص‏‏

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....