الثلاثاء، 18 يونيو 2019

نفسى فى صاحب .. بقلم .. إيهاب السقا

نِفسى ف صاحب السمو
إللى يصاحبنى بدون عِلّو
صاحب حقيقى يكون صَبور
مش فِشنك.... بتاع غِلّو

صاحب أصاحبه بدون مصالح
وللنصيجه يكون لى صالح
ويوم م يزعل منى حبه
يبدأ هو ويكون مِصالح

صاحب أحبه ويخاف عليا
إللى ف إيده يسيبه ليا
وف عز ضيقتى يحس بيا
قلبه أبيض صافى الملامح

صاحب يقولى عن عيوبى
يخفف عنى دايماً زنوبى
ويقول لنفسى حِبى وتوبى
ولما يِزعل.....دايماً مِسامح
،،،،إيهاب السقا،،،،

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....