السبت، 22 يونيو 2019

خاطرة .. بقلم .. إيهاب السقا

أخربش أفرفش
أبعد عن الهموم
وأقول أعيش حياتى
بدايه من اليوم
ده دايما كان كتابى
مليان بالغيوم
والبرق فيه يوماتى
والرعد مالى الكون
قررت أقفل كتابى
بعد إللى كان
وأكتب صفحه جديده
وأترك الأحزان
وأشوف الفرح تانى
زى أيام زمان
وأجّمد القلب جامد
وأخليه من فولاذ
وافرفش ويا حامد
واصحابى اللذاذ
بعد م كان مكسر
وكان من إزاز
>>>>>  بقلم .. إيهاب السقا 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....