الجمعة، 21 يونيو 2019

أنا بحرك --------------------بقلم #/ رمضان عبد الله

أنا بحرك
--------------------
مفترقناش ولا اللي بينا انتهي ...
وهيفضل الحب الكبير
مسمعناش عن قلب اكتوي.....

وللحاسدين اصبح أسير
*******
رغم بعادك..... ويايا
في ليلي ونهاري
حبك بيسري جوايا
انتي افكاري
*******
انا بحرك انا شُطآنك
وحبك ملهش حدود
انا ليلك انا نهارك
انا ظلك الممدود
*****
انا امنك انا خوفك
انا الجاي واللى راح
انا ف بُعدك وبشوفك
في مسايا وكل صباح
*****
انا اللي لقبك نبضه
و انتي اللي ليا الحس
أنا اللي لهجرك رافضه
وحبك بقلبي اتحسّ
****
بقلم #/ رمضان عبد الله

التعليقات
اكتب تعليقًا...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....