الجمعة، 21 يونيو 2019

هتفتكرني.......؟؟.....فاطمه عبد الشافي

هتفتكرني.......؟؟
مهما طال البعد بينا
إفتكرني..... وافتكر
إنك ديما القريب مني
وإنك برضه النبض اللي ساكني

وقلبك ليا وطن ماإنتا السكن
.. وبعدك عني...........يجنني
إفتكرني......
وافتكر كل لحظه حلوه عشناها
وكل كلمة حب لبعض قولناها
دى نظرة عنيك ليا ياعمري
أبدا........ ماأنساها
ولا اقدر أستغنى عنها يوم وأسلاها.......
.........إفتكرني........
وإفتكر إن لقانا لبعض شوق وحنين
يمسح كل ألم وإحساس بالأنينن
أحلفلك ياعمري وأقسملك يمين
أبدا مايتمحي حبك من قلبي
ياغالي مهما عدى من سنين
هتفتكرني؟؟
أيوا لازم تفتكري
..................................فاطمه عبد الشافي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....