الاثنين، 17 فبراير 2020

بيحبني ...بقلم .. رمضان عبدالله أحمد

بيحبني ...
بقالي كتير مستني
يمكن يفتح لي قلبه
امبارح نمت متهني
لما صرح لي بحبه

لا يأست من الانتظار
ولا من نبضات قلبه
وشوقي ليه كان نار
ولاتعبت من غلبه

فرحني ايوه صحيح
لما قلبه فتح لي
وكان واضح وصريح
وشوقه كمان كان غالبه

قال انه بيحبني
وان قلبه معايا
وقال انت ريحتني
من انين كان تاعبه

ووعدته اكون حبيبه
المخلص دايما ليه
مش راح يوم اسيبه
وأفضل عمري جمبه

قلوبنا اللى كانت بتتكلم
واحنا متكلمناش
ياريت الاحبه تتعلم
من نبضي ومن نبضه
------------
بقلمي رمضان عبدالله أحمد

٢٠٢٠/٢/١٥

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....