الاثنين، 17 فبراير 2020

تايه فى سكه مش سالكه بقلم .. إيهاب السقا

 ‏‎Ehab Elsaka‎‏.

‏‎Ehab Elsaka‎‏
أيوه أنا ماشى رَحّال
تايه ف سكه مش سالكه
والأجواء علطول حالكه
ومش لاقى راحه بال
من صغرى بأحب الشَقَا
ياريتنى أعرف إمتى اللُّقا
أنا عايش على دا الحال
ساعات أحس بالغُربه
وأنا عايش مع القُرَبه
مع إبن العم وابن الخال
والتوهه واضحه ف عنيا
لفَّابى الدنيا حواليا
ماسكه رجلى بالخلخال
الصوره من بعيد حلوه
وأما أشوفها ف الخِلوه
ألقى البدر راح ف الحال
،،،،،،،إيهاب السقا،،،،،،،

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....