الجمعة، 28 فبراير 2020

وجع الفراق ••••••••بقلم/ الشاعر محمد عامر

وجع الفراق
••••••••
بحب ناس وبعيد عني
وهو ده بقي إللي مجنني
عايش فيها كأني وحيد

ولا حد ياناس يسأل عني
عايش علشان بس أرضيها
وهي فين بس أراضيها
هي حببتي وضي العين
هي إللي شقت قلبي إتنين
لما يوم بتسأل عليااا
الدنيا تضحك حوليه
وطنطط ياناس طنطيط
وأفرح بيها وبكون سعيد
بحبها أوي وبستنا منها ألووو
هي حببتي والله ياخلق ياهوو
نفسي أنظر أنا لعنيها
نفسي ألمس ياخلق إيديها
وبلغوها إني ليها أوي مشتاق
و بيكويني أنا وجع الفراق
•••
بقلم/ الشاعر محمد عامر

27/2/2020

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....