الأحد، 1 أبريل 2018

امنيااتى .. بقلم .. بتول عبد المعز ..

نفسى أحس بالسعادة
كل ساعة تزيد زيادة
ولا تشرب قهوة سادة
دا التعاسة واخدها عادة
بص شوف مالك يا بيه

نفسى أبسط نفسى حبة
أملى قلبى بالمحبة
والقساوة تستخبى
والشجن مقدور عليه

عندى يمكن كان مفيش
كل حاجة ماتسويش
لو أبيع علشان أعيش
وأشترى العالم يا سادة
وأنا فى غاية السعادة
ودا كان يفيدنى إيه

هى حالة باستحالة
مطليى فى غاية الرزالة
لو تكون هى الرسالة
أشتريها بكام وليه
#بتول عبد المعز

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....