السبت، 18 يناير 2020

مكتوب أعيش أمل ما يجيش ..! للشاعرة .. بتول العتربى

مكتوب أعيش أمل ما يجيش
يحط خاطرى فى الهوا
واحنا سوا وما احنا سوا
عاشق فى ليل كان ينحكى
قلبى بكى
داب واتحرق
شاف ع الورق
حكايات كتير وغيرها ماليش
أنا كنت شمعة منورة
ليه تنطفى
طب ليه تعيش
وأنت كاسر نجمتى
ما هى كانت هناك فى السما
ونور ضيها ما بينتهيش
ياللى كلامك قصته
قالت كتير
وفهمت أنى فرحته
وإيه آخرته
حب وجفا
ضاع الدفا
وماتهونيش
حبك دا كان لى الصفا
فى ليالى طالت وماتكتفيش
مكتوب أعيش أمل ما يجيش
# بتول العتربى
التعليقات
اكتب تعليقًا...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....