الخميس، 18 يوليو 2019

عادي جدا ...! بقلم .. محمد عبد المنعم

عادي جدا
عادي جدا قالها ليا قال لى يلا مع السلامة
ومكانش باين يوم عليه انه خايف م الوداع
وان كان عليا انا قد الف جرح منه ياما
واللي عليه انا كنت هاين لازم ابان قدامه شجاع
لو حتى جرحه كان قاسمنى هاعمل فيها شديد
وابعد وانهار لوحدى هاقدر ع جرحه اكيد
انا لازم اشوف لجراحي حل والدموع مش وقتها
وزى ما كان وداعى سهل هاعتبره موضوع وانتهى
عمري ما اتعودت ابكي على شئ منى ضاع
وانا هاحرق كل مراكبي وامنعها توصل شطك
وبرئ منك يا قلبي لو مرة قلت بحبك
انا هامسح من حياتي حاجات ياما اذتني
وها شيل من ذكرياتي قلب ف يوم موتنى
حب بعمري اشتريته وف بحر ثانية باع
عادي جدا
محمد عبد المنعم
منعم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....