الاثنين، 22 يوليو 2019

فين الدواء ...!! بقلم .. سمير محمود

قبل النشيد قبل السلام
شوفيلنا ليه نقص الدوا
وليه وصلنا لحد هذا المستوى
شوفى كام مريض من كام سنة داق من مراركم واستوى
وشوفيلنا يا سيادة الوزير
كام ملاية وكام سرير
وطبيب فى قلبه للغلابة كل خير وظبطيلنا الاهتمام
مش بالكلام
اصل الكلام اتقال كتير
ومفيش رعاية او ضمير
خلونا نتقدم سوا
وننسى قصة النشيد
الحب اصله فى الوريد
مش بالنشيد ولا فهلوة!
#سميرمحمود

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....