الجمعة، 19 يوليو 2019

الواد الشقي ................قلم سعد حماد

الواد الشقي
................
الواد الشقي ياما الناس
حزروني منه
اكمنه شقي وكمان هوائي
سابق ياناس سنه
قولتلهم شقاوته سبب غلاوته
وعمر الشقي بقي

آه منه الواد الشقي
ومن حبه بحبه بالقوي
يامسهرني الليل ياموريني الويل
وياما غنيت في غرامه مواويل
لورق أنا عليا الباقي
هقدم له عنيا دول في صجات
وهجيب له الحلو حجات في حجات
ياناس اللي بحبه شربات
ووجوده بيسعد أيامي

الواد الشقي اللي تلاقيه
دايما يهرب وعنيك في عنيه
قالي يعني خلاص مكسوف
الواد بقي وش كسوف
تشوفه باين عليه الخوف
مكير ولمكره غاااااوي

قلم سعد حماد
التعليقات
اكتب تعليقًا...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....