الجمعة، 19 يوليو 2019

محتاج احبك .. بقلم .. سمير محمود

يادى الفرحة اللى مبتكملش
يادى الحزن اللى مابينامش
.................
يادى القلب اللى مات حلمه
وباعه حبيب ولاهمه
فتح بابه عشان ضمةولا واحد رضي يضمه
وبرضو لسه متعلمش
...........
رفيقه الناي واناته
و دمعه ف العيون باتوا
بيصرخ حتى ف سكاته
وفجره لسه مطلعش
.............
عشان باقى على عهده
مفيش مرة حبيب ساعده
مهو اللى الدنيا بتعانده
يضيع عمره ومايحققش
.............
شايل حمله على اكتافه
ماشى لواحده بمجدافه
صحيح غيره كتير شافوا
لكن زيه اكيد محصلش
#سميرمحمود

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....