الاثنين، 25 ديسمبر 2017

حبايبنا ... بقلم .. سيد صادق

و مين فينا ملوش احباب ..
من تحت التراب نايمين ..
ومين فينا حلم ب الباب ..
يدق ب دقه الغاليين ..؟!!!!
بنحلم حلم وسط هموم ..
من تحت التراب بيقوم ..
حبايبنا .... اللي ناموا
وراحوا طولوا ف النوم
و حلفوا علينا مش صاحيين ..
بنحلم حلم ملازمنا ..
صباحنا مسانا ..
طول يومنا ....
نبص نلاقي قدامنا
حبايبنا وسطنا عايشين

سيد صادق

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....