الأحد، 10 ديسمبر 2017

علشان عيونك .. مصطفى عبد النبى

‏ س
وانا دايما بدارى حبيبتى
بالستر وبالكتمان
وعشان اخبيها واسترها
بعمل نفسى كتير نعسان
ولو لمعت صورتها فى عينى
بانكرها وادفنها وأقول بحلم
وانا سرحان.
وعشان عيونها بخط حروف
واقول تانى واعيدها كمان
ده انا لما بلمح طيفها
فى البرد بكون دفيان
دى بطيفها اروى شجرة حبى
عشان تطرح جناين ورد
وكانها بستاااااااان

مصطفى عبد النبى
مصطفى عبد النبى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....