الأربعاء، 9 ديسمبر 2020

أغنية...ليه ..!الشاعر السكندري/علي الطاووس

 


أغنية...ليه
ليه يا روح سبتينى
و روحتي
عند اللي خان ودي
ونا اللي كنت لروحه كا ظله
و كنت حارس لرموش عينه
من دمعه ليجرح له خده
و أسهرله و هو نايم في حلمه
و طول نهاري
أناجي عواطفه و حبه
و لما يبتسم لأي سبب أفرحله
و ظنوني تخوني
و تصورني إني حبه
أمشى احضن
كل اللي يقابلني كأنه هو
و كل اللي حوالينا
عرفو إني غرقان في عشقه
و تعدي سنين ونا هايم في غرامه
أكتشف إنه لحبيب تاني
موعود بعشقه
ونا و لا كأني كنت في حياته خله
فا ليه يا روح سبتينى
و روحتي
عند اللي خان ودي
مع تحيات شاعر الوجدان
الشاعر السكندري/علي الطاووس

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....