الأربعاء، 16 ديسمبر 2020

***( أن لم تكن ذءب. )***الشاعر / عادل حافظ

 

***( أن لم تكن ذءب. )***
إن لم تكن ذءب ......اكلتك الذءاب
الدنيا ياابني مليانة وحوش....وكمان مليانة دياب
حوش يارب حوش وارحمني م. العذاب
. لو عشت طيب اكلتك الوحوش ومترحمكش الدياب
طيب اعمل ايه ياربي اموت ولا اعيش في عذاب
. انا عايز اعيش ذءب علشان متاكلنيش الذءاب
. علشان الغلبان تجري وراه الكلاب
يارب ياخالق السماء والسحاب .....اديني من عندك قوة
......................علشان مأقفلش من خوفي الباب
الشاعر / عادل حافظ


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....