السبت، 28 ديسمبر 2019

عذاب عشاق # .. بتول العتربى

وبنصادف هوى قلوبنا
وبتوه محبتنا
هنا فى بيتنا
مشينا معاهم ع الاشواك
وشفنا هناك
ليالى حلوة تجمعنا
وكام معنى وقلت معاك
حبيبى أنت يا منايا
ياضحكة طالة جوايا
وسهرايا وقمراية
فى ليل سراق
ودى حكاية الماضى
باقولها وقلبى يتمزع
وعينى رموشها بتدمع
وقلب عاشق الهمسة
وللمسة صبح مشتاق
كتير يتمنى نتقابل
لكن دى لحظة وتسافر
واخدها الريح
مع الأوراق
ومين فينا زرع ورده
وكان رده
ألم وفراق
ومين فينا ح يطوى الجرح
ما يألمنا
ولا نشكى ولا نطول
فى سيرة تكون من الأول
عذاب عشاق
# بتول العتربى

التعليقات
اكتب تعليقًا...

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....