الثلاثاء، 27 يناير 2026

#قاسية⁉️ #الأم_لولو #نجلاءعزت

 لا يتوفر وصف للصورة.

حكيت للقلب إيه عني
عشان ينسى ؟!
كدبت وقُلت أنا قاسية
مانيش قاسية
أنا مهزوزة من جوا
لكن باظهر لكم راسية
مانيش راسية
انا الوجع اللي متخبّي في تفاصيلك
انا اللي رضيت اعيش العمر ظمأنة
ولا اشرب شهد من نيلك
انا الحلم اللي ساعة الطلق ..خبيته
..خنقنه قبل ما يجيلك
وباسكت ع اللي في ضلوعي
ونبضي يموت ويحكيلك
وليلي وصبحي يتنفس بترتيلك
وغصباً عني بادعي عليك.. وبادعيلك

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....