الجمعة، 27 سبتمبر 2019

بشكي همومي إليك .. الشاعر .. سمير محمود

بشكي همومي إليك
وأبكي على بابك
وفى كربتي بناجيك
تقبلني فى رحابك
................
عشمان أنا فى رحمتك
ومنايا أشوف جنتك
إرويني بمحبتك
وإهديني بكتابك
..............
ربي أنا عبدك إرحمني يا غافر
نفسي أنول ودك نفسي ومش قادر
نفسي أكون عندك واحد من أحبابك
................
جيتلك يا رب وجيت زعلان على حالي
من الذنوب مليت ودموعي راس مالى
جيتلك يا ربي نويت توبة فى محرابك
.............
نادم انا نادم غلطان ومين يعصيك؟!!!!!!!!!
خسران وميت واهم اللى ما فكر فيك
خسران ومش فاهم اللى فى يوم سابك

بقلمى |#سميرمحمود

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....