الجمعة، 20 سبتمبر 2019

أنا وأنت ..! بقلم .. بتول العتربي

وأنا وأنت
كتير نحكى حكايتنا
تبان للناس محبتنا
وأنا وأنت هنا فى بيتنا
كتير كنا نتألم

تمر عليا ما تسلم
وأبات سهرانة وحزينة
دموعى تسيل وترنيمة
فى قلبى تقول
أنا على طول
معاك راح أنول
حنان العشرة والقيمة
حبيبى ومالوش تانى
تمر سنينا فى ثوانى
وأنا وياك
أكيد باهواك
وعمرى فداك
يا أحلى ماليا يا كيانى
بتهوانى
مش أكتر منى فى زمانى
داحبى ليك خلانى
نسيت أهلى وخلانى
فخلينا نعيش دايما
ليالى الحب بمعانى
وننسى كلمة الأحزان
أنا وأنت
# بتول العتربى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....