الخميس، 16 أغسطس 2018

يا بكرة ياللى جاي .! شعر .. بتول عبد المعز ..

واهبك يا بكرةللى جى
حبى وما كان لينا زى
قلبى انكسر ساعة خضار
واخد معاه نور النهار
مبقتش حاسة بالعمار
قلبى اتعتم محتاج لضى

يا ترى يا ليلى الحزين
اللى قابلته من سنين
راح يرجع ليا الحنين
ونعيد معاه نفس اللقى

أنا قطرى عدى من ساعات
واخد معاه الذكريات
خد منى ياما كتير حاجات
ضحكة وفرحة ويا آهات
فينك يا بكرة م اللى فات
اصحى يقابلنى الرضى
# بتول عبد المعز
٢

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....