رسمت أحلامى بورقة أمل ..
وعديت بقلبى دروب الألم ..
وسألت روحى هو النهار اتولد
وعديت بقلبى دروب الألم ..
وسألت روحى هو النهار اتولد
ولا الليل أصبح عدم ...
ومشيت لوحدى طريق طويل
أنعى قلبى فى عتمه ليل ..
والنجوم بتتغير فى قلب الليل
والفل الأبيض لابس خمار حزين
بلون اسود من غير عبير ..
وقلبى من صحوة الضمير
أصبح ذليل ...
سقيتة من عينى ماء خرير ..
وصنعت من دمعى زيت قنديل ..
ينور فى نبضى طريق طويل..
امشى فيه من غير خليل
....ولا دليل ...
.....احلام ..!!
ومشيت لوحدى طريق طويل
أنعى قلبى فى عتمه ليل ..
والنجوم بتتغير فى قلب الليل
والفل الأبيض لابس خمار حزين
بلون اسود من غير عبير ..
وقلبى من صحوة الضمير
أصبح ذليل ...
سقيتة من عينى ماء خرير ..
وصنعت من دمعى زيت قنديل ..
ينور فى نبضى طريق طويل..
امشى فيه من غير خليل
....ولا دليل ...
.....احلام ..!!

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق