الأربعاء، 13 فبراير 2019

على شوقى ...! شعر .. بتول العتربي

على شوقى أنام وأصحى
ليالى تعدى ودموعى
تبات تجرى
أنا المنسى وفى عروقى
دمى بيسرى

ياليل ابعت سلام ليهم
وقول للوعد
هنا جسرى
وراح أعدى انا وحدى
لبحر الحب
وح أستنى
حبيب راجع من الجنة
ياخدنى معاه واتهنى
نعيش أحلام هناك لينا
بكل الشوق فى عينينا
وتسبقنا خطاوينا
تفتح للأمل نلقاه
ونحيا معاه
وأرمى الأهة إللى جوايا
وأنسى البعد وقسايا
وتبقى الفرحة دى معايا
حنين راجع وأنا بهواه
بتول العتربى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....