الجمعة، 15 فبراير 2019

*** تعالوا بقي نقرأ كلماتها. **** #الشاعر_ابراهيم_دعبس

********* تعالوا بقي نقرأ كلماتها. ************
بحبه واعمل أيه
رميت بلايا عليه
انا قلت بيعاكسني
ونزلنا ضرب فيه

وتاني يوم لمحته
جريت عليه صلحته
ولما ساق دلاله
ندمت اني صارحته
بحبه واعمل ايه

مردش ليه سلامي
قلت عليه حرامي
الناس فشوا غليلي
و أهو جرب انتقامي
بحبه واعمل ايه

له كل ليله عركة
لو اشوفه بأي سكة
يدري مني وشه
والله بجد عاشقة
بحبه واعمل ايه

الشرطة حافظة شكله
وانا ازود ف مشاكله
من شوقي ليه يا عالم
بحب اجر شكله
بحبه واعمل ايه

الشارع كله خاصمه
ونا مقدرشي اخاصمه
والنعمة دي بحبه
و ليه فاكرني خصمه
بحبه واعمل ايه

و بعت كتير رسايل
يا واد انا قلبي مايل
هات المأذون وأنفد
من مكري والعمايل
بحبه واعمل ايه

جاب المأذون وجاني
ووشوشني في وداني
والله العظيم بحبك
انا قلت عيدها تاني
بحبه واعمل ايه
#الشاعر_ابراهيم_دعبس

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....