الأربعاء، 19 ديسمبر 2018

بقى رأيك فيا كدا ... بقلم .. ابو عبد الله ..

بقى رأيك فيا كدا
يعني أنا فعلا بالشكل دا
بعملك من البحر طحينة
وببنيلك بالوهم مدينة
دانا مقدرش اتحمل ثانية

ألمح فيها عنيكي حزينة
غالية ومش بتهوني عليا
وف قبلي انا شايلك وعنيا
وعمري ما كنت اتخيل ابدا
انه دا بقى تفكيرك فيا
دانا اكتر حد يكون حبك
وسعادتي لما بكون جنبك
دانا مش بقدر اسامح نفسي
لو حسيت إن أنا زعلتك
حزنك حزني
وفرحك فرحي
ودا تلاقيه ظاهر في ملامحي
دانا لو انتي جيتي عليا
بطلب منك انتي تسامحي
بعد دا كله تشكي في حبي
وتقولي إنك جاي تلعب بي
دانتي وبس اللي أنا حبيتها
وغيرها مفيش حد سكن قلبي
👉( W . a )
#بقلمي
أبو عبد الله
التعليقات

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....