الثلاثاء، 18 ديسمبر 2018

هجرنى ليه يا شعر .....! بقلم ... احلام .

هجرنى ليه يا شعر .....
وانا بكتب بكل احساسى .
من غير شياطين ولا جن .
اتاري . القلم غداره يشل .
بتغدر ليه يا قلم .

دا القلب عايش بحسك .
ما كفايه غدر الدنيا علينا .
هو الشعر جرى في ايه .
ضيعنا وتوهنا معاه .
تاهت السطور .
بين الورق والألم .
ليه يا شعر تهجر .
وانت كل أهاتى .
ليه ياقلمى تجف حبرك .
قبل الاوان دا حروفك .
يا قلم تنزل على القلب يحن .
حقك عليه يا قلم .
دا انت شهدى وكل امالى .
.....احلام..!!!!

التعليقات

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....