الاثنين، 8 أبريل 2019

صباح الخير ... سيد النحاس

...........صباح الحبايب.........
صباحك فل متستف على الجنبين
صباح غالى متعطر بشوق و حنين
صباح لو غبتى يوم عنى اباته حزين
يا شمعه منوره قلبى ووجدانى
يا قلب نابض.. بيعيد لى الحياه تانى
بحبك حب لو تعرفيه..اكسير بيحيينى
كما الزهره...... لشوق الميه تروينى
تحياتى على شوقك ...على وزوقك.
....................و اللهفه لما شوفتينى
من الاخر بحبك..و اوعى يوم
........................... بالهجر تنسينى
لموت م الشوق
و فى رقابتك يكون ذنبى
....................عشان بعدك هيكوينى
و اد حبك الجبار يكون لازم تحبينى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....