الاثنين، 22 أبريل 2019

و محتارة ما بين الاتنين ...! شعر .. بتول العتربي

أنا الدمعة إللى تملا العين
أنا الكلمة مابين قلبين
و محتارة ما بين الاتنين
سنين والفرح ناسينى

أنا نايمة وحلمى كبير
أنا قايمة على التفسير
أنا عايمة لشط أمير
أنا صايمة ومالى غير
حنين شوقى بيحينى

أنا الوردة إللى تقطفها
أنا النسمة وعارفها
أنا البسمة إللى شايفها
أنا الفرحة إللى فى كسوفها
أداريها وح تجينى

أنا بكرة إللى جاى بالضى
أنا أمسك ومالى زى
أنا نهارك وليله حى
أنا دارك وفيها الرى
وباستنى تنادينى
#بتول العتربى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....