الثلاثاء، 12 فبراير 2019

وجع انثى ... بقلم .. احلام ..

وجع انثى
بقايا أنثى فى جسدى
دنيتى قاسيه عليا
نفسى اعيش فاردا إيدى
عيونى دايما حبسه دموعى

عايشة ومش حاسة بنفسي
احلامى راحت هباء
كتبت اشعارى بهمسي
وايامى بتجرى ورايه
لنا دارية ولا حاسة
اقول لها هدى شويه
القاها تعاندنى وتعدى
لقيت أيامى بتقطع فيا
توهه ما بعدها توهه
تاهت فيها دنيايا
يا بقايا أنثى ف جسدى
ماشية اتجاة العكس
وشمسى مغربه
وقمرى مخبى
بين السحاب
من كتر الآمى
تبكى سمائى
بدموع مطر
تسيل هذيانى
والروح ضاعت
ودنيتى سرقتها احلامى
.....احلام...!!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....