اصرخ ياقلم واكتب اوام
اكتب عن الحق اللي ضاع
اكتب ولاانكسر سنك
وضعفت بقيت بلا حول ولا قوة
اكتب رسالة مفهومه
سطر عن الحياة المزعومة
اكتب اننا عايشين
وبنتنفس اكسچين
اكتب حروف من غير رعشة
اكتب كلمات مش معصوبة
فتح ياقلم وبص بخفه
اكتب عن الورد اللي فتح في سكتك
واللي بيعطر طريق المحبين
اكتب عن الأرض الطاهرة
وناسها والعيشة والقمرة
اكتب ان الحياة ملكنا
واحنا اللي هانعمر برقه صبرنا
..........
فيفي الجندي
اكتب عن الحق اللي ضاع
اكتب ولاانكسر سنك
وضعفت بقيت بلا حول ولا قوة
اكتب رسالة مفهومه
سطر عن الحياة المزعومة
اكتب اننا عايشين
وبنتنفس اكسچين
اكتب حروف من غير رعشة
اكتب كلمات مش معصوبة
فتح ياقلم وبص بخفه
اكتب عن الورد اللي فتح في سكتك
واللي بيعطر طريق المحبين
اكتب عن الأرض الطاهرة
وناسها والعيشة والقمرة
اكتب ان الحياة ملكنا
واحنا اللي هانعمر برقه صبرنا
..........
فيفي الجندي
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق