الأربعاء، 27 نوفمبر 2024

حسي بيا .... عبدالحميد المرسى

 قد يكون فن ‏شخص واحد‏

حسي بيا
ـــــــــــــ
زي نهر جاري ، عيونها حكايه تانيه
نظره بس منهم ، أسرح فيهم ف ثانيه
واتوه كمان عن نفسي ، وانسى يومي وأمسي
وانتي برضوا بتقسي ، ولا حتى حاسه بيا
ضُميني لأحضانك ، عني متبعديش
إرويني من حنانك ، خليني معاكِ أعيش
خليكِ نجمه ف سمايا ، كفايه هجر كفايه
راسمك بطل الروايه ، ف ختامها متموتيش
خليكِ مكانها هي ، أرجوكِ حسي بيا

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....