الجمعة، 1 فبراير 2019

بألم الشعر بكتب .......احلام !!!!!

بألم الشعر بكتب ..
ماشية فى كل اتجاه..
ماعرفش فين منتداه..
ولا عارفه المنتهى ..
كل الكلام راح وانتهى ..
وصوتى برد وبرق
ورياح اماشير ..
والحانى ايقاعها باهت
قولت مفيش رجوع ..
وصوتى مش مسموع...
والقلب رنينه صامت ..
على الجروح متعودة ..
مستغربة انا فى احوالى ...
يا توهه كاتمه ضحكتنا ..
من كتر الألم تبكى سمائى ..
بدموع مطر .....
ماشية اتجاه العكس
والخطوة سابقانى..
الشمس طالعة مغربة ..
والزهور دبلانة
ومن الفكر زادت أ وجاعى..
وحياتك يا ألم..طيب قلبى الجريح .
بكلمه منك تهز الريح ....
.....احلام !!!!!

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إليك أنت أبى غمائمِ الحرفِ الماطرِ دمعًا، بقلم ... غيداء راضي صبح

  لطالما تأبَّطَ طيفُكَ كلماتي، فأسيرُ إلى مرفأِ الذكرى يقظةً وقداسً لقياكَ رضابُ حلمي، أباهي فيكَ القصيدُ فأجدُ مدلولَ فكري في قافيتي....